четвер, 28 січня 2016 р.

ОСОБЛИВОСТІ  НОРМАТИВНОГО  НАГОЛОШЕННЯ
ФАХОВОЇ ЛЕКСИКИ
(на матеріалі природничо-математичної термінології)
       Сергій Омельчук,
  кандидат педагогічних наук, доцент
                                         м. Херсон
Сучасний фахівець передовсім повинен бути конкурентоспроможним: володіти не тільки ґрунтовними фаховими знаннями, мати сформовані відповідні практичні вміння й навички, а й виявляти високий рівень мовно-комунікативної компетенції, зокрема дотримувати основні літературні норми в професійній діяльності (орфоепічні, акцентуаційні, лексичні та фразеологічні, морфологічні, синтаксичні, стилістичні тощо). Опанування норм літературної мови сприяє підвищенню культури мовлення, формує відповідний мовний смак [4].
Професійна діяльність фахівців різних галузей тісно пов’язана з усним мовленням. Саме воно зумовлює особливості підготовки майбутніх спеціалістів-нефілологів, у структурі якої акцентологія цілком закономірно посідає місце обов’язкової складової. Порушення акцентуаційних норм (правильного наголошування) призводить до закріплення ненормативного наголошування більшості фахової термінології і, як результат, до мовної безграмотності й неохайності. Тому будь-яке ненормативне відхилення від літературної мови не сприяє авторитетові фахівця. Цим явищем і зумовлено актуальність нашої розвідки.
Мета статті – ознайомити майбутніх спеціалістів, а також фахівців у галузі природничо-математичних наук з особливостями й окремими закономірностями нормативного наголошування фахової лексики (термінології).

вівторок, 26 січня 2016 р.

ПРАВИЛЬНО НАГОЛОШУЄМО ЧИСЛІВНИКИ!


ЗДАВ ІСПИТ? НІ! СКЛАВ!


ОТОЧУЮЧЕ СЕРЕДОВИЩЕ? НІ! ДОВКІЛЛЯ!


РОЗМОВЛЯЄМО ПРАВИЛЬНО!